Neue Publikationen
Bonnes, C., & Hochholdinger, S. (angenommen). Die Erfassung von Lehransätzen von WeiterbildnerInnen – Entwicklung der Lehransatz-Skala. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft.
Bonnes, C., & Hochholdinger, S. (2020). Approaches to Teaching in Professional Training: A Qualitative Study. Vocations and Learning, 13, 459-477. https://doi.org/10.1007/s12186-020-09244-2
Bonnes, C., Leiser, C., Schmidt-Hertha, B., Rott, K., & Hochholdinger, S. (2020) The Relationship of Trainers’ Media-Didactical Competence with Media-Didactical Self-Efficacy, Attitudes, and Use of Digital Media in Training. International Journal of Training and Development. 24 (1), 74-88. https://doi.org/10.1111/ijtd.12171
Bonnes, C., Wißhak, S. & Hochholdinger, S. (2019). Towards a Model of Professional Competence of Workplace Trainers (S. 141-158). In M. Pilz, K. Breuing, S. Schumann (Hrsg.), Berufsbildung zwischen Tradition und Moderne. Wiesbaden: Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-24460-6_9
Braun, V./Artiushyna, M./Sarkisova, O. (2019). Mangelnde Praxisorientierung in der beruflichen Lehrerbildung in der Ukraine und der Lösungsansatz der Nationalen Vadym Hetman Universität Kiew, in: Pilz, M./Breuing, K./Schumann, S. (Hrsg.), Berufsbildung zwischen Tradition und Moderne. Festschrift für Thomas Deißinger zum 60. Geburtstag, Wiesbaden (Springer VS), S. 243-259.
Breuing, K. (2019): Wissensarbeit 4.0: Zur Wertigkeit verschiedener Wissensformen im digitalen Zeitalter. In: Pilz, M./Breuing, K./Schumann, S. (Hrsg.): Berufsbildungs zwischen Tradition und Moderne. Wiesbaden: Spinger VS, S. 103-120.
Friedrich Breyer und Normann Lorenz, The “Red Herring” after 20 Years: Ageing and Health Care Expenditures, erscheint in: European Journal of Health Economics 22 (2021).
Friedrich Breyer und Normann Lorenz, Wie nachhaltig sind die gesetzliche Kranken- und Pflegeversicherung finanziert?, Wirtschaftsdienst 100 (2020), 591-596. https://www.wiwi.uni-konstanz.de/typo3temp/secure_downloads/73949/0/836b30c1fdd9f072bfe1cb8355bf6acc5986202e/Breyer_Lorenz_WD_08-2020.pdf
Friedrich Breyer, Entfernungspauschale - Nur noch für Ehepaare? Wirtschaftsdienst 99 (2019), 746. https://www.wiwi.uni-konstanz.de/typo3temp/secure_downloads/73949/0/7c2619dc2337ccea876a1bc504c8fc86d1b228b0/Breyer-Entfernungspauschale_WD_2019.pdf
Deißinger, Th./ Melnyk, O., Eds. (2020). Governance of Vocational Teacher Education in EU countries: overview. EU PAGOSTE project report. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.31098.31687
Deißinger, Th. (2020). Kaufmännische Ausbildungsberufe im Wandel – Erfahrungen mit der Neuordnung im deutschen dualen Ausbildungssystem, in: Greimel-Fuhrmann, B./Fortmüller, R. (Hrsg.), Wirtschaftsdidaktik – den Bildungshorizont durch Berufs- und Allgemeinbildung erweitern. Festschrift für Josef Aff, Wien (Facultas/Manz), S. 11-27.
Deißinger, T./ Melnyk, O. (2019). Reform perspectives for the Ukrainian VET system – a critical analysis, in: Marhuenda, F./Chisvert-Tarazona, M.J. (Eds.), Pedagogical concerns and market demands in VET. Proceedings of the 3rd Crossing Boundaries in VET Conference, Valencia, May 2-3, 2019, S. 50–56. https://doi.org/10.5281/ zenodo.2644069
Deißinger, Th. et al., Eds. (2019). Contemporary Apprenticeship Reforms and Reconfigurations (Conference Proceedings INAP March 2019, University of Konstanz), Bildung und Arbeitswelt, Vol. 35, Zürich (LIT Verlag).
Deißinger, Th. (2019). Dual universities and dual study programs in German higher education: Will they replace apprenticeships in some occupational sectors?, in: Deißinger, Th. et al. (Eds.), Contemporary Apprenticeship Reforms and Reconfigurations (Conference Proceedings INAP March 2019, University of Konstanz), Bildung und Arbeitswelt, Vol. 35, Zürich (LIT Verlag), S. 209-213.
Deißinger, Th. (2019). Beruflichkeit und „meritokratische Logik“: Konvergenzen und Divergenzen aus bildungspolitischer und komparativer Sicht, in: Seifried, J. et al. (Hrsg.), Beruf, Beruflichkeit, Employability, Bielefeld (W. Bertelsmann), S. 47-68.
Deißinger, Th. (2019). Cooperative Education in Kanada. Fallstudie im Rahmen des Projekts „Durchlässigkeit zwischen beruflicher und hochschulischer Bildung“. Bertelsmann Stiftung. https://www.bertelsmann-stiftung.de/de/unsere-projekte/chance-ausbildung/projektnachrichten/wege-zwischen-beruflicher-und-hochschulischer-bildung-ein-internationaler-vergleich/
Alessandro Di Nola, Georgi Kocharkov, Almuth Scholl and Anna-Mariia Tkhir, The Aggregate Consequences of Tax Evasion, Review of Economic Dynamics, 2020. https://doi.org/10.1016/j.red.2020.09.009
Sebastian Fehrler, Moritz Janas (2020): Delegation to a Group, Management Science. https://doi.org/10.1287/mnsc.2020.3665
Fischer & Füss & Stehle (2020): Local house price comovements, Real Estate Economics, forthcoming.
Fischer & Khorunzhina (2019): Housing decision with divorce risk, International Economic Review 60(3), 1263-1290.
Leo Kaas, Jan Mellert and Almuth Scholl, Sovereign and Private Default Risks over the Business Cycle, Journal of International Economics 123, 2020. https://doi.org/10.1016/j.jinteco.2020.103293
Pilz, M., Breuing, K. & Schumann, S. (Hrsg.) (2019): Berufsbildung zwischen Tradition und Moderne. Wiesbaden: Springer VS.
Schmelz, Katrin and Ziegelmeyer, Anthony (2020). „Reactions to (the Absence of) Control and Workplace Arrangements: Experimental Evidence from the Internet and the Laboratory”. Experimental Economics (23), 933–960. https://doi.org/10.1007/s10683-020-09666-8
Schmelz, Katrin (2020). Enforcement may crowd out voluntary support for Covid19 policies, especially where trust in government is weak and in a liberal society. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America (PNAS). https://doi.org/10.1073/pnas.2016385118
Simon Spika und Friedrich Breyer, Domain-specific effects of physical activity on the demand for physician visits, International Journal of Public Health, publ. online 06 May 2020. https://www.wiwi.uni-konstanz.de/typo3temp/secure_downloads/73949/0/836b30c1fdd9f072bfe1cb8355bf6acc5986202e/Spika-Breyer2020_Article_Domain-specificEffectsOfPhysic.pdf
Schwerdt, Guido. Information Provision and Preferences for Education Spending: Evidence from Representative Survey Experiments in three Countries (mit Maria Cattaneo, Philipp Lergetporer, Katharina Werner, Ludger Wößmann, und Stefan C. Wolter), European Journal of Political Economy, 63: 101876, 2020. https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0176268020300240
Schwerdt, Guido. Skills, Signals, and Employability: An Experimental Investigation (mit Marc Piopiunik, Lisa Simon und Ludger Wößmann), European Economic Review, 123: 103374, 2020. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0014292120300064?dgcid=author
Wisshak, S., & Hochholdinger, S. (2020). Perceived instructional requirements of soft-skills trainers and hard-skills trainers. Journal of Workplace Learning, 32 (6), 405-416. https://doi.org/10.1108/JWL-02-2020-0029
Wißhak, S., Bonnes, C., Keller, I., Barth, D. & Hochholdinger, S. (2020). Qualifikationen von Lehrenden in der beruflich-betrieblichen Weiterbildung. Zeitschrift für Bildungsforschung, 10 (1), 103-123. https://doi.org/10.1007/s35834-020-00262-7
|